>
Volg ons op facebook Volg ons op twitter

Nieuwsberichten

  • MTB Race 6 uur van t Zand (Alphen NB)

    De MTB Race 6 uur, die zaterdag 10 september 2016 weer wordt georganiseerd aan ’t Zand in het Noord Brabantse Alphen, is de meest voldane manier om gesloopt te worden…

    Naast de bekende Acht van Chaam en enkele MTB toertochten hebben Recreatiepark ’t Zand en MTB team ’t Zand de handen ineen geslagen voor de organisatie van de MTB Race 6 uur van ‘t Zand.

    Voor de sportieve recreant of fanatieke wedstrijdrijder is er een 6 kilometer lang gevarieerd parcours uitgezet rond recreatiepark ’t Zand. Enkel met natuurlijke hindernissen, hoogteverschil, brede bospaden, singletracks en enkele zandstroken. Dit is ook het gebied waar in de winter de Nederlandse en Belgische veldrijders wekelijks hun conditie op peil houden.

    Men kan deelnemen in de categorieën solo, duo of teams van 4 personen. De start is om 11.00 uur en de finish is 6 uur later. De inschrijving is inmiddels geopend. Dit jaar zal er ook een fotograaf van MTB-You aanwezig zijn om alle deelnemers op de foto te zetten. Deze foto's zijn na afloop gratis te downloaden via ons online fotoalbum. Alle verdere info is te vinden op www.mtbtzand.nl.

     

    BRON: www.mtbtzand.nl
    Geplaatst door antondewolff op 29 augustus 2016 om 00u00
  • Overlijdensbericht Jackie Van Hastel

    Met grote verslagenheid hebben wij kennis genomen van het overlijden van onze zeer gewaardeerde vriend en collega Jackie Van Hastel.
    Van bij het begin heeft Jackie een bijzonder actieve en betrokken rol gespeeld in de ontwikkeling van deze website, waarvoor wij hem erg dankbaar zijn.
    Jackie was het contactpunt met de organisatoren, zorgde met grote toewijding voor de actualisatie van de mountainbike kalender en was sterk betrokken bij de uitbouw van onze Nederlandse website.

    Wij zullen Jackie erg missen en wensen namens alle medewerkers van MTB-You en MTB-You Nederland zijn vrouw, familieleden en naasten veel sterkte toe in deze moeilijke periode.

    Online condoleren is mogelijk via http://www.uitvaartzorgdeboever.be/
    Geplaatst door Timothydevlaminck op 17 augustus 2016 om 00u00
  • Foto's mtb toertocht Mijl van Mares online

    De foto's van de mtb toertocht "Mijl van Mares" in Maarheze staan in ons fotoalbum, vanwaar ze gratis zijn te downloaden.
    Geplaatst door antondewolff op 06 augustus 2016 om 11u30
  • Bram Rood en Gerben Mos keren terug naar Cape Pioneer Trek

    Bram Rood en Gerben Mos zullen ook dit jaar deelnemen aan de Cape Pioneer Trek die van 16 tot en met 22 oktober in Zuid-Afrika plaats vindt. Het duo verraste vorig jaar met etappewinst en een derde plaats in het eindklassement en won onlangs nog een duo race van 155 kilometer in het Noorse Fagernes.

    ‘De Cape Pioneer heeft vorig jaar toch wel een beetje ons hart gestolen en niet alleen omdat de resultaten goed waren. De wedstrijd is erg divers met een proloog die aan de kust bij ‘Mossel Bay’ plaats vindt en waarbij je uitzicht hebt op de oceaan maar kent ook etappes met lange beklimmingen en uitdagende singletracks meer landinwaarts.

    We kijken er dan ook erg naar uit om naar deze race terug te keren.’, aldus Rood en Mos.
    Geplaatst door Jackvanlommel op 05 augustus 2016 om 15u00
  • Fietsen in warm weer

    Elke inspanning gaat gepaard met warmteproductie. Slechts een vijfde van de energie die bij een inspanning vrijkomt, wordt omgezet in beweging (lopen, fietsen, gewichten heffen,...). De overige 4/5 gaan verloren als warmte. Die warmte moet worden afgevoerd omdat anders onze lichaamstemperatuur te hoog zou oplopen. Zonder deze warmteafvoer zou het lichaam tijdens een matige inspanning iedere 5 tot 7 minuten met 1°C opwarmen. Bij die warmteafvoer spelen hoofdzakelijk twee mechanismen. Ten eerste is er het bloed dat als een soort koelvloeistof functioneert. De warmte die door de spieren wordt geproduceerd wordt via het bloed naar de huid getransporteerd waar het kan afkoelen. Ten tweede verliezen we warmte via het zweet dat verdampt.

    Bij zware fysieke inspanningen tijdens warm weer, bestaat echter het risico dat deze mechanismen onvoldoende werken en dat de lichaamstemperatuur te hoog oploopt, met oververhitting of hyperthermie tot gevolg. Dit kan leiden tot het opzwellen van de onderste ledematen (warmtestress), hittekrampen of tot hitte-uitputting, waardoor men niet meer mee kan of zelfs moet stoppen. In het ergste geval kan dit zelfs leiden tot een levensbedreigende hitteslag of hitteshock die een spoedopname in het ziekenhuis vereist.

    Hyperthermie is meestal een gevolg van meerdere factoren. Hoge temperaturen in combinatie met weinig of warme wind en/of een hoge luchtvochtigheid bemoeilijken de afkoeling van de huid en de verdamping van zweet, waardoor de warmte niet of onvoldoende kan afgevoerd worden. Wanneer de omgeving warmer is dan de huid, wordt zelfs extra warmte opgenomen in plaats van afgegeven. Vandaar dat sommige sportfederaties sporten in warm weer verbieden. Zo kunnen volgens de regels van de Womens Tennis Association (WTA) en International Tennis Federation (ITF) dat bij een WBGT (Wet Bulb Globe Temperature, een combinatie van de temperatuur van de lucht, de vochtigheid, de wind en de straling van de zon) boven de 28°C wedstrijden kunnen worden uitgesteld. In Nederland adviseert ook de Atletiekfederatie om geen wedstrijden te organiseren boven 28°C. Ten tweede kan, ook bij gezonde en goed getrainde sporters, de zweetproductie verstoord zijn door vermoeidheid, gebrek aan slaap, een lichte verkoudheid, sommige geneesmiddelen (zoals amfetamines, sympathicomimetica, enz.)... Een derde en zeer belangrijke factor is uitdroging of dehydratie. Bij zware inspanning kan gemakkelijk 1 tot 2 l water per uur uitgezweet worden. Dat moet zo snel mogelijk worden aangevuld. Vochtverlies gaat immers gepaard met een daling van het circulerende bloedvolume. Dit leidt tot een daling in de doorbloeding van de huid, waardoor de lichaamstemperatuur verder kan stijgen en hyperthermie kan optreden. Het is dus essentieel om tijdens inspanningen bij warm weer voldoende (idealiter 2 à 300 ml elke 15 à 20 minuten) te drinken, bij voorkeur een dorstlesser die zowel koolhydraten (suikers) als natrium (een bestanddeel van keukenzout) bevat. Na de inspanning moeten de vochttekorten zo snel mogelijk aangevuld worden. De tekorten kunnen steeds meer oplopen waardoor na enkele dagen ernstige problemen kunnen ontstaan. Hiervoor zijn rehydrerende sportdranken met natrium het meest geschikt.

    Geplaatst door jackie op 11 juli 2016 om 00u00
  • CYCLEWEAR ATB Tocht - Mijl van Mares

    Op 5 augustus wordt het wielercriterium de Mijl van Mares in Maarheeze weer gereden. Natuurlijk hoort hier ook de CYCLEWEAR ATB TOCHT bij! Dit is een vrije, uitdagende tocht die van start gaat middels een massastart en één ronde over het parcours.

    De inschrijving en startplaats is in de feesttent op het Rabobankplein in Maarheeze, Stationsstraat 11. De deelnemers kunnen kiezen uit een route van 25km of 50km. De massastart is om 15.45 uur.

    Kleedkamers, afspuit mogelijkheden zijn allemaal ter plaatsen. De inschrijving bedraagt 6 euro. Dit is inclusief sportdrank en een goodiebag. Inschrijven kan via de website: http://www.mijlvanmares.nl/blz/cyclewear-atb-tocht.html Of in de feesttent vanaf 14.30 uur.

    Ook dit jaar zal er weer een fotograaf van ons aanwezig zijn om te proberen alle deelnemers op de foto te zetten, welke later gratis op onze site is te downloaden.

    Website: www.mijlvanmares.nl

    Geplaatst door jackie op 24 juni 2016 om 00u00

Foto's door MTB-You

Suggesties


 






Voor- en achternaam
Gemeente
Provincie


Geboortedatum
E-mail

Gebruikersnaam
Wachtwoord
Wachtwoord herhalen

Ik wens de MTB-You nieuwsbrief te ontvangen. (In onze wekelijkse nieuwsbrief ontvang je info over toertochten in jouw streek, nieuws, ritverslagen, fotoreportages en promoties.
Ik wens op de hoogte gebracht te worden van afgelastingen via e-mail.
Zodra u op "Registreer" drukt wordt er een bevestigingsmail gestuurd naar het opgegeven e-mailadres. Deze mail kan zich bevinden in uw spambox.
Vul hier uw gebruikersnaam of email in!
U ontvangt dadelijk een e-mail met de instructies voor het herstellen van uw wachtwoord.

U moet ingelogd zijn om deze pagina te bekijken!
Nog geen account? Registreer hier!